Als B2C de haas is, is B2B de schildpad

De haas moest altijd lachen wanneer hij de schildpad zag lopen, want het ging zo langzaam. “Ik begrijp niet waarom jij naar iets onderweg gaat”, zei hij pesterig. “Als jij eindelijk aankomt, is het altijd te laat en alles is al lang voorbij.” De schildpad lachte een beetje. “Vlug ben ik niet”, zei hij, “maar toch durf ik te wedden, dat ik eerder aan de overkant van dit veld ben dan jij. Zullen we een wedstrijd houden? Dan kun je het zien.” “Goed!” riep de haas en meteen sprong hij ervandoor, zo snel als hij kon. De schildpad ging heel rustig op weg.

Het gevoel dat B2B achter B2C aan hobbelt is mij al vaker bekropen. Dat ik niet de enige ben, bleek vorige week op de B2B Summit. Maar er zit schot in de zaak. B2B-organisaties zijn begonnen aan een inhaalslag en sommige lopen zelfs voorop als het op technologie, marketing en e-commerce aankomt. Opvallend op de summit was de term Human-to-Human (H2H), hier vertel ik dan ook graag meer over.

 

Lees verder op Frankwatching.